Maskinen lanseres på valentines-dagen den 14. februar, og musikeren og kunstneren Stephen O'Malley fra dronebandet Sunn0))) er fløyet inn fra Paris for å holde lanseringskonsert i lokalene til Anti Denim. Under konserten vil det produseres lyd-motiver som fanger opp låtene som blir spilt live.
I tilegg vil det lanseres en limited edition jeans som heter «Resonance», hvor kunstneren har utviklet snitt, motiver i lommene, med mer.
Det er kunstneren, teknikeren og programmereren Anders Fjøsne som står bak utviklingen av selve maskinen.
– Jeg har tidligere jobbet med flere kunstprosjekter hvor teknologi og estetikk skal jobbe sammen. Dette prosjektet var helt unikt og det bød på mange tekniske utfordringer. Det måtte utvikles en egen programvare, og etter det jeg kjenner til er det aldri utviklet noe lignende i hele verden sier Anders Fjosne.
– Klesbransjen er en konservativ bransje og vi ønsker og skape opplevelser som tilfører våre produkter noe helt unikt, sier daglig leder og kreativ leder i Anti Denim, Ellen Østmoen og Kjetil Wold.
Involverte byråer
ANTI