NKF tester kreativiteten

Arbeid av Anorak

«Sjokk, såpe eller laser» er en kampanjeside hvor du kan være kreativ gjennom tegning, tekst og musikk – før svarene dine til slutt blir en del av en tegnefilm.

Prøv testen her: www.kreativitetstesten.no.

Nettsiden ble lansert i slutten av januar, men har de siste par ukene fått et kjempeløft gjennom sosiale medier og har nå spredd seg til over 100 land. Med over 50.000 unike besøk og en gjennomsnittlig besøkstid på mer enn fem minutter har kampanjen for lengst passert alle forventninger. 

– Vi mener at kreativitet kan læres, men at det finnes mange veier til målet. Det synes vi at kreativitetstesten får frem på en bra måte. Spredningen viser at kreativitet er et universelt språk som alle kan kjenne seg igjen i. Selv om vi først og fremst er opptatt av å nå studenter fra Norden med kampanjen vår, er det veldig hyggelig at så mange andre også legger merke til oss, sier markedsdirektør Annelise Kiønig ved Norges Kreative Fagskole.

Det er reklamebyrået Anorak som har utviklet idé, konsept og kreativ løsning. Den digitale utviklingen har Good Morning stått for og tegningene er håndtegnet av illustratøren Uglylogo, som er tidligere student ved NKF.

– Det er gjort mange forsøk på digitale kampanjesider hvor brukeren blir en del av løsningen, men kombinasjonen av et retro tegneserieunivers og digital interaktivitet har tydeligvis truffet en nerve der ute. Det er ganske uvanlig at en skole markedsfører studiene sine på denne måten, og desto hyggeligere er det at NKF valgte å gi gass, sier kundeansvarlig Nicklas Bohman i Anorak.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.