Humoristisk for hørselshemmede

Arbeid av Kitchen Reklamebyrå

Ny film fra Kitchens unge talenter i Energy Pool på vegne av Hørselshemmedes Landsforbund.

Høsten 2012 startet Kitchen opp Energy Pool Oslo, en norsk forgrening av Leo Burnetts globale satsing på unge talenter. Fem unge lovende kreatører fikk plass i Kitchens talentutviklingsprogram, og disse står bak den nye filmen for HLF. 

Filmen for Hørselshemmedes Landsforbund er laget for å gå på reklamefrie dager. 

– Ideen tar utgangspunkt i et velkjent problem for de med nedsatt hørsel, nemlig at man hører feil eller misforstår, sier Rikke Jacobsen tekstforfatter i Energy Pool. 

Det er ganske uvanlig for «reklamefrie dager»-filmer å bruke humor, som denne gjør.

– Vi håper filmen vil skille seg positivt ut på reklamefrie dager, kanskje nettopp på grunn av det avslutter Jacobsen. 

HLF synes et alvorlig budskap kommer frem på en god og humoristisk måte. 

– Vi håper at filmen vil nå et bredt publikum og vi dermed får profilert HLF og hørselssaken på et uhøytidelig vis. HLF er glad for samarbeidet, og imponert over arbeidet som Kitchen har nedlagt i dette, sier forbundsleder i HLF, Morten Buan.

– Det er gøy at en så klassisk reklamefilmidé kommer fra Energy Pool sier Bendik Romstad. Som leder av Energy Pool har han fulgt prosjektet fra starten. 

– Det viser vel først og fremst at det aldri er feil med en klassisk og klokkeren idé sier han. 

Filmen er laget i samarbeid med Rollo Tomasi med Shaun Higton som regissør.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.