Eventyrlig konsept fra Fargerike

Arbeid av Futatsu Industries

«Eventyrlige Fargerike» er nyeste konsept fra Norges størte fargehandel, som ønsker å være både inspirerende og prismessig konkurransedyktig.

Norges største fargehandel har de siste årene økt både markedsandeler og styrket kjeden gjennom å jobbe konsekvent med enkeltbutikkene. Nå tar leder for Marked&Kategori, Kristian Sørli grep for å gjøre Fargerike til et enda tydeligere alternativ til byggvarekjeder som selger alt, men kanskje ikke har den dybdekunnskapen som en fargehandel har. I konseptet Eventyrlige Fargerike er estetikk et dramaturgisk grep for å gi til dels kjedelige produkter nytteverdi og en sterkere følelse av muligheter. 

– Faget vårt er farger, og ingen kan mer om farger og fargetrender enn oss. I tillegg har vi medarbeidere med enorm kompetanse og produktkunnskap i butikk. Vi ville vise at Fargerike er en unik verden full av farger, inspirasjon og gode råd, ja det er her oppussingseventyret starter for å si det sånn. Derfor ønsket vi å lage et unikt Fargerike-univers, både på TV, print og på radio, sier Sørli. 

Slo markedet med 6 prosent i fjor

Han forteller at Fargerike har vokst godt på å tydeliggjøre kompetanse og pris mot byggevare, og at dette er sporet de skal fortsette med. 

– I årets kampanje møter vi ulike eventyrlige karakterer som formidler inspirasjon, tilbud og kampanjeinformasjon på en overraskende og leken måte, det skal være gøy å pusse opp med hjelp fra Fargerike, og man skal få lyst til å besøke sin lokale butikk. Gjennom dette unike universet får vi vist folk at Fargerike er et inspirerende sted som både er elegant og praktisk, profesjonelt og eksklusivt, men også konkurransedyktig på pris, sier Sørli. 

I mediespilleren: To filmer, én annonse og fire radiospotter.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.