TV 2 Sumo og hun som gaper veldig med munnen

Arbeid av McCann Oslo

Et knippe Eldre mennesker prøver TV 2 Sumo for første gang i den nye kampanjen til nett-TV-tjenesten.

I over to dager fikk de eldre prøve TV 2 Sumo og uten videre instrukser ble de oppfordret til å snakke om programmene og hvordan de opplevde tjenesten. Det eldste paret, som på sporty vis stilte opp, var hele 91 og 92 år gamle.

Tidligere har TV 2 Sumo tydelig etablert at du kan bruke tjenesten på flere mobile plattformer og se TV slik det passer deg. Denne gangen var det på tide med en ny innfallsvinkel.

– Vi tror folk har fått med seg at de kan se på nett-TV når de vil og hvor de vil, og da er det til syvende og sist innholdet det står på. Det er innholdet som gjør oss unike og som er viktig for kunden. Med dette konseptet får vi på en enkel og sjarmerende måte vist bredden og kvaliteten i innholdet vårt, sier Anne Røkenes, markedssjef i TV 2.

– Vi har allerede en stor kundegruppe og høy kjennskap. For å nå ut enda bredere og få med nye potensielle kunder ønsket vi nå å vise at TV 2 Sumo både er enkelt å bruke og har innhold for enhver smak, sier forretningsutvikler og prosjektleder i TV 2, Ludvig Johansen

McCann Oslo-teamet bak kampanjen roser TV 2 for at de gikk for en idé der man ikke kunne vite hvordan resultatet ville bli.

– Det var utrolig spennende å komme på innspilling uten manus og der resultatet har hvilt fullt og helt på de eldres sjarme og regissørens evne til å få frem gode utsagn. I en så uforutsigbar prosess er det morsomt å se at de eldre stort sett reagerte slik vi håpet og antok på forhånd, forteller teamet.

Du kan også se filmene på TV 2 Sumos YouTube-kanal.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.