Atle Pettersen i ny innpakning

Arbeid av ANTI

Anti & Grandpeople og en haug med engasjerte fans står bak lanseringen av Atle Pettersens nye band «The Scheen».

Atle Pettersen og fire av barndomsvennene vender tilbake til Skiens-røttene (The Scheen, get it?) med singelen «I am I», utgitt denne uken. Låta er en forsmak på albumet som kommer til høsten. Hele satsingen som rockeband er gjort sammen med Oslo- og Bergensbyrået, og skal markere et skille i karrieren til Atle Pettersen. 

Nå skal han bort fra stempelet som talentshowdeltaker, og frem i lyset som rockestjerne. 

Vågalt lanseringskonsept

– Det var viktig for bandet å skape nær tilknytning til fansen allerede før musikken kom ut. Derfor er profilen et resultatet av et vågalt lanseringkonsept der vi ønsket å involvere fansen i hvordan The Scheens grafiske profil skulle se ut. Da vi hadde laget logoen inviterte vi fansen til å komme og kaste maling på sjablonger av den. Singelcover, posters, t-skjorter og andre bandartikler er direkte utfall av malingkastingen, forteller kreativ leder og partner i Anti & Grandpeople, Kjetil Wold

En ny karriereretning

– Bandet satser som et skikkelig rockeband med fengende musikk med driv og sterke melodier, og derfor må den visuelle profilen være like spennende som musikken. Atles forrige plate hadde mer pop i seg, men med det nye utseendet håper vi å hjelpe Atle Pettersen og The Scheen til å bli et av Norges mest spennende rockeband. 

Oslo- og bergensbaserte Anti & Grandpeople, som nå teller 26 hoder, har også jobbet sammen med fotograf Fred Jonny ved utarbeidelse av profilen.

Ville jobbe med et erfarent byrå

– Vi så hva Anti & Grandpeople hadde gjort da de jobbet med Jarle Bernhoft, og vi ville ha et byrå i ryggen som skjønner hvor viktig storytellingen er ved en lansering. Samtidig har de design- og konseptkompetanse som ga oss en viktig trygghet før vi ga ut singelen, forteller Atle Pettersen selv. 


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.