IKEA gir nytt liv til gamle favorittbursdager

Arbeid av Trigger Oslo

Varehuset fyller 50 år i Norge i år, og feirer det ved å rekonstruere nordmenns favorittbursdager.

– De siste 50 årene har IKEAs møbler, dekketøy og pynt vært med på millioner av bursdagsfeiringer i de mange norske hjem. Derfor vil vi feire vår egen 50-årsbursdag ved å gjenskape de aller beste bursdagsfeiringene der ute, sier Jan Christian Thommesen, kommunikasjonssjef i IKEA Norge.

I år er det 50 år siden IKEA etablerte seg i Norge, og i den anledning mimrer IKEA tilbake til gamle bursdager. I en ny kampanje skal IKEA gjenskape nordmenns favorittbursdager ved å rekonstruere gamle bursdagsfotografier.

Elsker å feire bursdager

– Vi vet at nordmenn elsker bursdager. Uansett hvor gamle vi blir elsker vi å feire dem. Det gjør vi på IKEA også, sier Thommesen.

Kampanjen foregår på henholdsvis Instagram og Facebook. En jury fra IKEA plukker ut de beste bildene, og de heldige får oppleve den samme bursdagen på nytt med det samme interiøret og tilbehøret som på bildet, i et av IKEAs varehusinteriører.

#IKEAbursdagsminner

Alt de som vil gjenskape favorittbursdagen sin må gjøre er å laste opp bildet av en tidligere bursdagsfeiring på Instagram, og merke bildet med #IKEAbursdagsminner samtidig som de beskriver hvorfor nettopp dette var en favorittbursdag.

Her er det altså store muligheter til å få gjenskapt det øyeblikket som samler en venninnegjeng du hadde for 20 år siden. Eller den legendariske bursdagen da du og bursdagslaget innser at gelé spises best med sugerør. Hvem over 30 år gir ikke hva som helst for å feire 29 årsdagen én gang til. Det kan være mulig nå, det er bare å lete frem bildene og dele bursdagsminnene.

Juryen kårer seks vinnere som får gjenskapt sine bursdager på IKEAs seks varehus.

Kampanjen er utviklet i samarbeid med Trigger, mens SMFB står for design og Dekode for applikasjonsutviklingen.

http://bursdagsminner.ikea.no


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.