Kjerringer får som fortjent

Arbeid av LLOWBANK*

I påsken skapte Eldorado seg en helt unik arena på Facebook for en slikk og ingenting.

Eldorado snacks, med Pottifar i bresjen, har absolutt ingen tilstedeværelse i sosiale medier, og hadde et ønske om å være synlige i påsken. Snacks går hånd i hånd med underholdning, og i påsken er den foretrukne underholdningsformen krim. 

Men med større aktører på banen, med enda større lommebøker ville Eldorado drukne, hvis vi ikke skapte en arena som bare var vår. 

Vi laget en påskekrim som gikk live på Facebook, med formål om å produktplassere Eldorado igjennom historien, akkompagnert av bannere i ekstern media. Selve facebookkrimen resulterte i et hørespill, hvor deltakere ble skrevet inn i historien i sanntid, og historien i tur ble skrevet om ettersom deltakerne konspirerte og la frem nye teorier. 

Trojansk hest

Historien fungerte som en trojansk hest for Eldorado, som ble sluppet ut da engasjementet var som størst. Facebook belønner engasjement, ikke antall fans – og denne kampanjen med over 2000 kommentarer på 2 uker (5400% høyere sammenlignet med gjennomsnittet), nådde rundt 500.000 på Facebook alene, og gav Eldorado en fantastisk tilstedeværelse i påsken, samt at de skapte et innhold som engasjerte og spredte seg som ild i tørt gress med kun 600 kroner i budsjett på Facebook.

Hørespillet hører du her. 

Bannerne til kampanjen kan du se her og her


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.