Lommetyvene

Arbeid av Pocket og Fete Typer

Visjonen for hotellprosjektet The Thief var at det skulle skapes en unik hotellopplevelse med en internasjonal standard.

I over to år har Pocket&Comms jobbet med utviklingen av The Thief. Byrået har vært del av hele prosessen med å gjøre visjon til virkelighet og hotellet er nå Norges eneste medlem i den eksklusive Design Hotels-klubben. The Thief er dermed del av et håndplukket utvalg uavhengige hoteller fra 40 land, hvor fellesnevneren for medlemshotellene er en klar og tydelig identitet, samt en progressiv tilnærming til design, kunst og arkitektur.

I tillegg har hotellet nå blitt plukket ut til Condé Nast Travelers’ «The Hot List 2013».

– Dette har vært et fantastisk prosjekt å være med på og forme. Vi har fått samarbeide med mange smarte hoder, er veldig stolte av å ha bidratt til utviklingen av Stordalens prestisjeprosjekt og se hvilke resultater dette skaper, sier Anders Gottlieb-Nygaard i Pocket&Comms.

Etter at hotellet åpnet dørene i januar har mange sett til Tjuvholmen og det er liten tvil om at The Thief har pirret nysgjerrigheten hos både journalister, internasjonale artister, anerkjente kunstnere og folk flest.

Prestisjetungt

Den internasjonale oppmerksomheten lot ikke vente på seg og hotellet har fått skryt i blant annet Sunday Times, Independent, CNN, New York Times og Wallpaper. Som kronen på verket har The Thief i disse dager fått forsideplassen i Design Hotels’ årlige utgivelse, Directions.

– Vi har samarbeidet tett med Pocket&Comms helt fra starten. De har fungert som både strategisk og kreativ sparringspartner, og vært involvert på utallige deler av utformingen. De er kreative, løsningsorienterte og leverer alltid i henhold til avtale, sier Siri Løining Kolderup, Head of Communications på The Thief.

Kreativt spennende, faglig spenn

Selv om Pocket&Comms er vant til å jobbe tett med ulike produksjonsmiljøer og underleverandører, har bredden rundt The Thief vært større enn normalt. Utformingen av hotellet har åpnet for spennende samarbeid mellom mange dyktige fagmiljøer innen bl.a. kunst, arkitektur, grafisk design, musikk og interiør. De varierende prosjektene for The Thief gir et innblikk i det mange mener er en unorsk tilnærming til kommunikasjonsfaget.

– For oss handler kommunikasjon alltid om en helhetsforståelse. Fra et faglig perspektiv er det derfor morsomt når outputen som skapes er så variert. Her er det snakk om alt fra pop-up-utstilling med Bryan Ferry og en egen kunstbok i samarbeid med Røde Kors /Nettverk Etter Soning til den unike samarbeidsavtalen hotellet har med Astrup Fearnley Museet. Dette samarbeidet lar hotellet fritt disponere samtidskunst som en del av hotellopplevelsen. At alt dette er elementer i kommunikasjonen signert The Thief er kreativt spennende, sier Gottlieb-Nygaard.

– Som enhver erfaren lommetyv har Pocket&Comms sett viktigheten av at arbeidet tiltrekker seg oppmerksomhet først etter at det har skjedd. Der mange ville svidd av millioner på betalt media for å skape den store hypen rundt lansering, har The Thief prøvd å tenke mer langsiktig. Resultatet er at hotellet, gjennom små drypp av opplevelser, har stjålet oppmerksomheten i en rekke situasjoner og etablert seg som et spennende tilfluktsted, avslutter Gottlieb-Nygaard.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.