Datarock + Friele = Perfect Stranger

Arbeid av Knowit Experience

Med sin nye singel «Perfect Stranger» har Datarock og Kaffehuset Friele inngått partnerskap.

Kampanjen for Friele Instant Coffee foregår i Spotifys univers med de rødkledde som verter. Spillelister kan deles, Datarockdresser og festivalpass kan vinnes. Kampanjen når gratisbrukere av Spotify med lyd- og bannerannonser og fra eksterne nettannonser. Så langt har over 2000 spillelister blitt sendt inn og «Perfect Stranger» har blitt spilt av over 13.000 ganger.

Internasjonalt har Datarock hatt kommersielle partnere som Electronic Arts, Apple, Microsoft, Virgin, Gibson og Vans, men lanseringen av sommelåten «Perfect Stranger» er 100 prosent spisset inn mot det norske hjemmepublikummet. 

– Friele Instant har en utpreget musikkprofil og sammen med Spotify utgjør de en aldeles perfekt partner for oss i Norge. Drømmen er selvsagt å stå for årets sommelåt her hjemme, sier Fredrik Saroea i Datarock.

Friele Instant har i flere år satset på musikk- og festival-relaterte aktiviteter. 

– I år har vi tatt det til nye høyder med med å alliere oss med Datarock, Spotify og etterhvert med flere musikkfestivaler. Datarock får gjennom kampanjen stort fokus på sin nye låt, samtidig som bandet i de Friele-røde draktene gir sterke verdier tilbake til Friele Instant. Som hovedarena for kampanjen er Spotify nærmest selvskreven. Det er en nydelig symbiose hvor alle parter vinner, sier Kenneth Rasmus Greve, kreativ leder i NeoLab.

For fjerde året på rad vil Friele  besøke noen av Norges beste festivaler med Friele Instant Coffee Point.

– I år satser vi på å dele den gode stemningen med enda flere og velger derfor å gå nye veier for å engasjere instant-kaffedrikkere. Kombinasjonen artistsamarbeid, Spotifykonkurranse og festivalsponsorat gjør at vi når bredt. Vi tror at  «Perfect Stranger» kommer til å være selve soundtracket til sommeren 2013, sier Torunn Martin, produktsjef i Friele.

Du hører eksempler på radio- og Spotify-spottene i mediespilleren.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.