Skal øke triksefaktoren i sommer

Arbeid av Jimmy Royal og Anorak

MatPrat har lansert en omfattende sommerkampanje som skal vekke både matlysten og øke kompetansen til nordmenn med konseptet Sommertriks.

I fjor relanserte MatPrat sine nettsider og tok steget ned fra talerstolen til langbordet ved å utvikle et community. I sommer presenterer matrådgivere fra MatPrat kokketriks sammen med brukere fra nettsamfunnet.

– Vi hadde behov for å gjøre en kampanje som kommuniserer mat og matlaging på en ny måte, og som skiller seg ut fra annen matkommuniksjon. Sommeren er en periode der folk har overskudd og tid nok til å prøve nye oppskrifter. Derfor hadde vi lyst til å gi folk inspirasjon  som gjør matlaging både morsommer og enklere, sier strategisjef Jeanette Torp i MatPrat, Opplysningskontoret for egg og kjøtt.

Enklere, bedre og morsommere

Sommertriks-kampanjen introduserer folk for små knep som gjør matlagingen enklere, bedre eller morsommere. Pravda har produsert 12 filmer som er skreddersydd for web-tv, men som også vises på både mobil/tablet og TV.

– Vi hadde lyst til å vise triks som var imponerende samtidig som man lærte noe nytt. På den måten kunne triksene bli noe litt mer enn reklame. Er veldig stolt av å få jobbe med denne arbeidsgruppa som har hatt overskudd hele veien. Det synes og det gir effekt, sier Jens-Petter Aarhus, kreativ leder i Anorak.

– Sommertriksene inviterer til et rikere visuelt univers med 100 prosent feelgood i film, musikk og grafikk. Dette er tross alt triks du lett kan bruke som show-off i godt lag rundt grillen eller på kjøkkenet. Et snev av sirkus hver dag, sier Per Olav Walmann, designansvarlig i Jimmy Royal.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.