Bygger Northugs visuelle identitet

Anti & Grandpeople har jobbet tett sammen med Northug om å gi merkevaren den visuelle identiteten Northug fortjener.

39012 86826 original
39009 7ad8b original
39010 d7c4b original
39011 63df0 original
39013 3ec75 original
39014 264a0 original
Kjetil Wold, Petter Northug og Henrik Eriksen. Foto: Martine Strøm

Petter Northug er en av Norges største idrettsstjerner, og nå også en merkevare.

– Petter har alt det man drømmer om i en merkevare: attitude, han er unik og tydelig. De fleste må betale mye penger for å kunne havne i en sånn posisjon, men Petter har bygget opp merkevaren gjennom gode idrettsprestasjoner, sier Kjetil Wold, partner og kreativ leder i Anti & Grandpeople.

Northug selv har vært sterkt delaktig i både strategi-, idé- og designprosessen, som dels har foregått på Anti & Grandpeoples kontorer i Oslo, dels på Northugs treningssamlinger i Italia.

– Det er Petter Northug selv som har kommet med konseptene, og så har vi videreutviklet dem sammen med ham. Petters visuelle uttrykk ligger i bånn. Sluttproduktet, altså logoen, er Petter sitt. Vår oppgave er å jobbe med merkevarene og formgi uttrykket deres med faglig tyngde og ekspertise, sier Wold.

Northug ønsket en grafisk identitet som var forankret i hans sportslige prestasjoner, og merket etter staven i løypa ble således utgangspunktet for hvordan logoen skulle ende opp.

Involverte byråer

91126 20304 original

ANTI