Kan matbilder på instagram være godt for noe som helst?

Arbeid av Per Høj

Sommerens #grønnpose-kampanje for Renovasjonsetaten hadde som mål å gjøre unge oslofolk bedre på kildesortering.

Bak alle måltider, er det matavfall, som i grønn pose kan bli drivstoff til bussen. Det gjelder selvfølgelig også alle matbildene som legges ut på Instagram. Mange yngre er veldig positive til kildesortering, men har likevel ikke kommet i gang med kildesortering av matavfall i grønne poser og plastemballasje i blå poser. De gir en emosjonell tommel opp, men adferden henger ikke helt med.

Målgruppen for kampanjen er de mest ivrige på Instagram, og det var der for naturlig å hekte kampanjen på en allerede eksisterende trend.

Vi måtte altså fortelle historien om at hvert lille bananskall teller, på en helt annen måte.

I mediespilleren ser du casefilm, kinofilm, Øyafilm, boards og digiboards.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.