Lanserer bokbransjens svar på Wimp

Arbeid av ANTI

Med ebok.no satser Norges største mediekonsern på å få nordmenn til å lese norske ebøker. Anti & Grandpeople står bak visuell identitet og kommunikasjon.

Gjennom ebok.no lanserer nå Schibsted Media Group et digitalt samlingssted for ebøker og nedlastbare lydbøker. 1,3 millioner nordmenn sier de er interessert i ebøker. Nå får de både bokhyllen og bokhandelen rett i lomma. Et viktig grep har vært å skille ebok.no fra konkurrentene, både når det gjelder utseende og kommunikasjon. I dette arbeidet har Anti & Grandpeople vært en viktig samarbeidspartner.

– Når det gjelder litteraturopplevelser, er det selvsagt det emosjonelle som står i høysetet. Men den kommunikasjonen vi har sett hittil i dette markedet, tar ikke hensyn til dette. Det er det emosjonelle rundt leseropplevelsen som er sentralt i ebok.no sin visuelle profil, sier Kjetil Wold, kreativ leder og partner i Anti & Grandpeople.

Ebok.no lanserer på flere plattformer: Web, Apple, Android, mobil web og Kindle, og blir først i Norge med salg av ebøker og lydbøker i app på iPhone og iPad. I Norge er det bare ebok.no som tilbyr en app som kombinerer både ebokleser og lydbokspiller.

– Vår ambisjon er å få fart på eboksalget i Norge, og å selge også norsk litteratur på digitale plattformer,» sier Sara Kjelstrup, markedsdirektør i ebok.no.

Leserne kan utforske og glede seg over 5500 norske ebøker og 2200 norske nedlastbare lydbøker, i tillegg til 480.000 engelske ebøker.

Ebok.no benytter seg av Schibsteds betalingsløsning SPiD. Det betyr at brukere av FINN, VG+ og flere regionsaviser som har registrert seg med SPiD-brukerkonto, kan benytte denne.

– Designet skal påpeke verdien i ebok.nos innhold. Vi har tatt tak i typografiske tegn for å forsterke dette. ebok.nos nye visuelle identitet skal innlede til leselyst og opplevelse. Nå som designet er ferdig, jobber vi sammen med kunden med å videreføre verdiene ut i reklamen som skal lansere tjenesten for publikum, sier Kjetil Wold. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.