Avinor er i disse dager ute med en ny profilkampanje, signert Creuna. Kampanjen er å finne på boards på alle Avinors 46 flyplasser, fra sør til nord. Etter en omfattende strategi- og merkevareprosess som blant annet har resultert i en ny visuell profil, var tiden inne for å lansere det «nye Avinor» i en kampanje rettet mot passasjerene.
– Formålet med kampanjen er å lansere et rasjonale for den nye profilen, samt skape økt kjennskap til Avinors samfunnsrolle, hvor viktig det omfattende nettverket av flyplasser er, og hvilken jobb Avinor utfører for Norge, sier Egil Thompson, konserndirektør for kommunikasjon, samfunnskontakt og merkevare hos Avinor.
Til å utforme kampanjen har Creuna invitert fotograf Kevin Cooley til å dokumentere åtte utvalgte flyplasser gjennom langtidseksponerte fotografier som illustrer et variert utvalg forbindelser Avinor legger til rette for.
– Vi synes det var interessant å bruke nattfotografi med lang lukkertid for å dramatisere symbolikken i Avinors nye logo. Man kan gjennom halestripene se for seg et nettverk av forbindelser og alle reisemulighetene som våre små og store flyplasser skaper. Det var selvsagt gøy at Cooley, som er verdenskjent for denne type teknikk, gjerne ville bli med, sier kreatørene Pål og Oskar.
Involverte byråer
Creuna