Bryter formatet for ProSentret

Arbeid av ANTI

Den siste uken har ProSentret kjørt en boardskampanje i Oslo Sentrum der plakatene henger utenfor selve formatet.

– ProSentret ønsket å sette fokus på den situasjonen mange av deres brukere befinner seg i. For å få folk til å stoppe opp og reflektere litt over dette bestemte vi oss for å utfordre selve boardsformatet snarere enn å beskrive det med ord, forteller Torstein Skogedal Søreide, kreatør i Anti Advertising.

Medkreatør Thomas Larsen Eltvik utbroderer:

– Nøkkelord i briefen fra ProSentret var at brukerne føler at de havner utenfor samfunnets normale rammer, at de blir behandlet som søppel uansett hvor de snur seg, og at de føler seg tråkket på. I tett samarbeid med JCDecaux, mange skrujern og en god del lirking, overførte vi dette visuelt til boardsene rundt om i byen.


Kommentarer

Christoffer Lorang Dahl

Digital Director i SMFB

3 år, 12 måneder siden

Spennende løsning, men som ny arbeidstaker i ProSenterets gamle lokaler har jeg fått erfare at målgruppen nok hadde hatt godt av å få vite den nye adressen.

Erik Heisholt

Executive Creative Director & Founder i HEISHOLT INC

3 år, 12 måneder siden

Håper dere har tatt godt vare på de som har gått feil. Skal videreformidle til ProSentret, som bør tydeliggjøre dette. Mvh Erik

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.