Slottfjellfestivalen i ny drakt

Arbeid av Breakfast

Breakfast har sammen med Slottsfjellfestivalen lansert nytt festivaldesign for 2014.

– Det er utrolig inspirerende å jobbe med Slottsfjell. Slottsfjell gir oss tillit og store posjoner kunsterisk frihet, noe som gjør at veien frem til ferdig design kan være nokså åpen. Det er en krevende prosess for det er mange gode forslag som jobbes mye med og som vi må legge til side underveis før vi kommer frem til endelig uttrykk. Vi er også helt klart stolte av å jobbe med festivalen. Dette er et høyt rangert oppdrag som mange har øynene på, samtidig som det er ekstra gøy å gjøre designoppdrag av denne dimensjonen i lokalmiljøet, sier Charlotte Edøy, senior designer i Breakfast. 

– Slottsfjell er noe unikt. Det finnes mange festivaler, men kun en Slottsfjell. Det er viktig at designet i tillegg til tydelige musikalske referanser også forteller om den gode stemingen som man kan oppleve på Slottsfjell hvert år. Sistnevnte er et av varemerkene til Slottsfjell og det er derfor viktig at designet skiller seg fra festivaler i samme kategori. Dette er noe vi klarte å gjennomføre ifjor og vi tror vi klarer å gjenta det i år, legger kreativ leder Christian Braathen til. 

Komplett design med headlinere for festivalen blir lansert fortløpende utover høsten, vinteren og våren. 


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.