Hverdagseldorado

Llowbank har utviklet konseptet «Bare tilsett hverdag» for Eldorado, og har i høst rullet den første kampanjen ut i markedet.

41821 f2c6e original
41824 c2a48 original
41818 3fb06 original
41827 fb058 original
41830 a5c67 original
41833 66b40 original
41836 c468c original
41839 414cb original
41842 617fe original
41845 94aba original

Eldorado er en jordnær og ujålete merkevare som folk tar for gitt, men alle har stående i overskapet hjemme. De har som ambisjon å være der for folk flest hver dag, og løse hverdagsutfordringen deres. Eneste problemet er at tv-kokker fremmer det å lage mat fra bunnen, påstår hvor enkelt det er og legger skam på enklere løsninger. I tillegg kaster de Eldoradoprodukter ut av kjøkkenet til folk.

Kokken får hverdagen i fleisen.

For å berettige Eldorado sitt eksistensgrunnlag, snudde vi på dette bildet. Vi rigget et TV-kjøkken på et kjøpesenter, inviterte en kokk til å lage vårt neste oppskriftshefte, og uten at han visste hva som skulle skje tilsatte publikum hverdagen i maten hans. Han fikk spedbarn i salaten, søskenkrangel i omeletten, spinatallergi til spinatmiddagen, og han fikk kjenne hvor «enkelt» det egentlig er. Alle oppskriftene hans ble enten svidd, overkokt eller litt kalde. Vi satt igjen med et oppskriftshefte som ble distribuert i butikk, som egentlig var en historie om hvordan det er å leve i tidsklemma og akkurat hvilken hjelp Eldorado er i kampen mot hverdagen.

Historien ble distribuert igjennom viralfilmer, reklamesnutter foran kokkeprogrammer, dialog på facebook, engasjement på Instagram, instruksjonsvideoer og egen kampanjeside.