Hverdagseldorado

Arbeid av LLOWBANK*

Llowbank har utviklet konseptet «Bare tilsett hverdag» for Eldorado, og har i høst rullet den første kampanjen ut i markedet.

Eldorado er en jordnær og ujålete merkevare som folk tar for gitt, men alle har stående i overskapet hjemme. De har som ambisjon å være der for folk flest hver dag, og løse hverdagsutfordringen deres. Eneste problemet er at tv-kokker fremmer det å lage mat fra bunnen, påstår hvor enkelt det er og legger skam på enklere løsninger. I tillegg kaster de Eldoradoprodukter ut av kjøkkenet til folk. 

For å berettige Eldorado sitt eksistensgrunnlag, snudde vi på dette bildet. Vi rigget et TV-kjøkken på et kjøpesenter, inviterte en kokk til å lage vårt neste oppskriftshefte, og uten at han visste hva som skulle skje tilsatte publikum hverdagen i maten hans. Han fikk spedbarn i salaten, søskenkrangel i omeletten, spinatallergi til spinatmiddagen, og han fikk kjenne hvor «enkelt» det egentlig er. Alle oppskriftene hans ble enten svidd, overkokt eller litt kalde. Vi satt igjen med et oppskriftshefte som ble distribuert i butikk, som egentlig var en historie om hvordan det er å leve i tidsklemma og akkurat hvilken hjelp Eldorado er i kampen mot hverdagen. 

Historien ble distribuert igjennom viralfilmer, reklamesnutter foran kokkeprogrammer, dialog på facebook, engasjement på Instagram, instruksjonsvideoer og egen kampanjeside

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.