Hyller den norske melkebonden

Arbeid av TRY og Apt

TINE starter 2014 med en ny reklamefilm som hyller melkebonden.

Filmen viser deler av hverdagen til en av mange tusen melkebøndene i Norge som hver dag lager verdens kanskje fineste melk. 

– Mange kjenner TINE-logoen og -produktene, men ikke alle vet hva vi står for og hvem melkebonden er, sier fungerende konserndirektør Marked, Frode Fimreite.

I stedet for skuespillere er det brukt ekte norske bønder i filmen. Den ble blant annet spilt inn på gården til 36 år gamle Jo Arne Kjøglum på Høylandet i Trøndelag, en ung og fremtidsrettet bonde som hver dag leverer kvalitetsmelk til norske forbrukere. Han er trukket frem for å vise frem hvem som står bak samvirket TINE: 14.000 norske bønder med et fokus på kunnskap, teknologi og produksjonsmetode.

− Vi ønsker å løfte frem kvaliteten og skikkeligheten den norske melkebonden leverer. Den er en hyllest til bondens harde arbeid for å sikre at forbrukerne får kanskje verdens fineste melk. Det er ingen selvfølge. Vi vil med denne reklamen vise hvem TINE er og hva vi står for, sier Fimreite.

Moderne bønder

Norsk melk hevder seg i verdenstoppen både når det gjelder smak og kvalitet. Samtidig har det norske landbruket gjennomgått en massiv modernisering og hatt en enorm teknologisk utvikling de siste årene.

− Ikke alle vet at over 10.000 bønder hver dag leverer kvalitetsmelk til TINE fra hele landet. Denne filmen viser den nye generasjonen av bønder som skal løfte norsk landbruk og matproduksjon i fremtiden, sier styreleder Trond Reierstad.

TRY/Apt er med på hyllesten.

− Det er TINE som henter melken til de mange og de små gårdene. Som kjører melkebilen opp kronglete fjellveier på nordvestlandet, til fjerne bruk i Valdres og som holder liv i mange hundre år gamle tradisjoner og håndverk. Og som er hele Norges garantist for at den melken vi drikker, kanskje er verdens fineste, sier Eivind Moe, konsulent i TRY/Apt. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.