Magneta, byrået Hans Petter Stub startet i september i fjor, er nå på luften med en rekrutteringskampanje for Røde Kors i Oslo og Akershus.
Kampanjen har som mål å tiltrekke seg godt voksne som ennå sitter på mye energi og vilje til å bidra til samfunnet. Denne gruppen frivillige er svært verdifull for Røde Kors, da de ikke bare har mye livserfaring å gi, men også viser et langsiktig engasjement i de aktiviteter de involverer seg i.
Fra og med i dag er kampanjen å se på Clear Channels flater på t-banestasjoner i Oslo, og vil fortsette jevnt og trutt gjennom hele 2014, da også på ulike kjøpesentre i Oslo og omegn.
– Vi håper at flere godt voksne melder seg som frivillige når de ser kampanjen, og allerede i dag har sms-ene begynt å tikke inn, sier Ane Sunde, ansvarlig for for kommunikasjon og marked, avdeling Frivillighet og Samfunn i Oslo Røde Kors.
– Det er veldig morsomt å se noe av det første Magneta har jobbet med på luften, sier daglig leder Hans Petter Stub.
– Magneta er et byrå spesialisert innen employer branding, og den kompetansen vi sitter på knyttet til rekruttering av ansatte har i denne sammenhengen blitt overført til frivillige.