Hybrid-kampanje med internasjonal anerkjennelse

Arbeid av Per Høj

Vi ville bevise at Toyotas Hybrid-eiere er de stolteste og mest fornøyde bileierne i Norge.

Toyota Norge og Saatchi & Saatchis «Prøv min hybrid» har allerede rukket å utmerke seg i flere internasjonale konkurranser. Blant annet har den høstet Mobile site of the day i FWA, Website of the day i Awwwards, Site of the Day og Site of the month i CSSdesign awards og Sølvtaggen for desember. I tillegg har jobben fått flust med omtale på diverse blogger rundt i verden.

Den har dessuten skapt oppmerksomhet i Saatchi-nettverket. Den er løftet frem på Saatchis globale nettside og flere europeiske land vurderer nå å gjennomføre kampanjen i respektive markeder.

– Det er klart der er stas, sier teamet bak kampanjen.

– Kampanjen «Prøv min hybrid» bygger på det faktum at Toyota er ledende på salg, lojalitet og kundetilfredshet, men at rekrutteringen av nye kunder for lav, sier Haagen Sæther Larsen, rådgiver og partner i Saatchi.

For å bevise at Toyotas Hybrid-eiere er de stolteste og mest fornøyde bileierne i Norge, og samtidig få flere til å prøve en hybrid, introduserte Toyota «Prøv min hybrid.»

– I denne kampanjen setter vi hybrid-eiernes lojalitet og stolthet på prøve, sier det ansvarlige kreative teamet Kristoffer Reppen og Ida Fjeldbraaten

– Hvis kundene var så fornøyde som testene viste, ville de være villige til å snakke om, vise frem og til og med la folk prøvekjøre bilen dere, helt uten betaling? I så fall er det ikke bare en imponerende historie å fortelle for Toyota. Det er også en fin måte for folk å få oppleve og lære om hybridbiler av noen de stoler mer på enn bilselgere, nemlig eierne selv.

På god vei

Kampanjen er utviklet av Saatchi & Saatchi Norge med samarbeidspartner Sølvsuper på film og Både Og Radiobyrå på radiosiden. Alt annet er produsert in-house.

– Det er ekstra gøy å jobbe med kampanjer der en stor kreativ idé må kombineres med sterke digitale løsninger for å funke, ettersom det er her vi har vår største kompetanse. Det er jo mange som prøver å integrere et digitalt og et kreativt miljø. Disse prisene er et bevis på at vi i Saatchi er på svært god vei, sier Kreativ leder Øyvind Waage

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.