Rainbow Coffee og kampanjen rundt produktet er et samarbeid mellom Landsforeningen for lesbiske, homofile, bifile og transpersoner (LLH), kafferøsteren Solberg & Hansen og Anti for å markere støtte til «Prinsipp 6»-kampanjen. Kampanjen ble lansert i forbindelse med Vinter-OL i Sotsji og har som mål å øke bevisstheten om diskrimineringen LGBT-miljøet er utsatt for i Russland.
Kampanjen er basert på Prinsipp 6 i det olympiske stiftelsesdokumentet som handler om at enhver form for diskriminering er uforenlig med den olympiske bevegelse.
Designet er basert på regnbueflagget, et vanlig symbol for det skeive miljøet. På kaffeposene er regnbuefargene i ferd med å sammenblandes, et symbol på hvordan forskjellene mellom folk er av mindre betydning, og at vi har kommet langt i deler av verden hva gjelder likhet. Flagget er imidlertid istykkerevet: Et symbol på den pågående kampen for menneskerettigheter.
Involverte byråer
ANTI