Lemminkäinen går i svart

Arbeid av Itera Gazette

Hvordan nå kundene i et kommunikasjonsunivers hvor det har gått inflasjon i veivalser og menn i hjelm.

Lemminkäinen er blant de mest betydelige aktørene i det norske asfaltmarkedet. Selskapet tilbyr tjenester knyttet til hovedproduktet asfalt. Dette er en integrert kampanje rettet mot entreprenører over hele Norge. Asfaltleverandører kommuniserer svært tradisjonelt. Menn i hjelm, veivalser, lastebiler og lignende. Lemminkäinen ville skille seg ut fra konkurrentene NCC, Veidekke og PEAB,  og «gikk i svart»! De fikk et helt annet og skarpere uttrykk, hvor fokuset på alle måter var på selve råstoffet: Asfalt.

Kampanjen begynte bredt, med annonser i fagpressen, for å så gå spissere til verks med messestand på Bygg Reis deg-messen på Norges varemesse og DM mot de viktigste entreprenørene.

I 2013 fylte Lemminkäinen Norge 80 år. Det markerte de med en egen, norsk utgivelse av det finske nasjonaleposet Kalevala. Den gikk ut til selskapets 700 ansatte i Norge. En av heltene i denne boka er Lemminkäinen. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.