The Terje Index

Arbeid av ANTI

Snowboardlegenden Terje Håkonsen har stått sideveis siden 1988. Nå retter han blikket frem og lanserer The Terje Index.

Terje Håkonsen er en av snowboardsportens aller største ikoner. Den meritterte utøveren og mesterskapsgrossisten har siden tidlig 90-tallet imponert med sine sportslige prestasjoner. 

– Terjes nysgjerrighet, kunnskap og forankring i sunne grunnverdier gjør ham til en av vår tids aller viktigste rollemodeller. En tydelig og sterk merkevare som inspirerer, sier Kjetil Wold kreativ leder i Anti, som sammen med seniordesigner Mats Ottdal og rådgiver/kreatør Behnam Farazollahi har utviklet konsept og det nye visuelle uttrykket.

I Håkonens nye digitale univers deler han opplevelser og tanker om sport, mat og politikk. Gjennom logoen formidler han uttrykksfylt sin mening. Et barometer og en veileder for hva som er bra og ikke bra. Logoen er bygget opp av elementer fra snowboardsporten ved gjengivelsen av brett og kjører. Samtidig som grafikken utgjør initialene hans.

– Vi ønsket en logo som kunne brukes til noe mer enn kun ett stempel, at logoen blir ett aktiveringsverktøy for Terje var viktig i utviklingen av logoen, at den samtidig har en karakteristisk strek som danner ansiktet til Terje gjør at logoen blir personlig på mange plan sier Mats Ottdal. 

–Terje er en livsstils-ambassadør med en svært god historie. Samarbeidet med Terje er unikt og inspirerende, en merkevare som Terje er sjelden vare, og vi legger ikke sjul på at det er stort og få jobbet med en av de største ikonene som man så opp til da man var yngre sier Kjetil Wold og Mats Ottdal.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.