Ute og sykler

Arbeid av Minsk

White Bikes, sykkelmerket til sportsbutikkjeden XXL, har fått full visuell overhaling. Nå har de splitter ny profil og 26 sykkelmodeller i stallen.

For et og et halvt år siden kontaktet XXL designbyrået Minsk med et ønske om re-branding av sykkelmerket sitt. Minsk var relativt nyoppstartet på det tidspunktet, og med erfaring hovedsaklig fra print og web. Sykkeldesign var et foreløpig ukjent territorium. Etter enorme mengder med research, tett dialog med kunden, og tur til Taiwan på sykkelmesse, er jentene i Minsk godt fornøyde med sluttresultatet. 

– Samarbeidet med XXL har vært som etappe i Tour de France, en av de med ekstrem stigning, smiler Jenny Solem Vikra i Minsk. Det har vært et tett og positivt samarbeid, og vi takker XXL for tilliten de har gitt oss.

White Bikes sin nye visuelle profil og rammegrafikk skal komplementere sykkelen. Vi har jobbet med stramme, rene linjer, som ikke tar fokus bort fra produktet, men som løfter det frem. Dette er en sykkel for en kvalitetsbevisst forbruker, og skal kle en landeveissykkel på lik linje som en hybrid eller terrengsykkel. Minsk har klart å skape et helhetlig sykkelbrand som nå kan stå side om side med internasjonale merker.

– Vi har aldri før brukt penger på design av White Bikes, men så at for å kommunisere den fantastiske kvaliteten vi har jobbet frem på disse syklene, krevde det et proffere utseende, også på det grafiske. De solide delene og den kompromissløse kvaliteten er den samme, men nå er endelig helheten på plass, avslutter Eystein Stokstad, ansvarlig for White Bikes.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.