Lokker bilister med pizza

Arbeid av McCann Oslo

Ruter tester om pizzabud kan reise kollektivt og fortsatt klarer leveringsfristen på én time.

De siste årene har Ruter arbeidet målrettet for å forbedre kollektivtilbudet i Oslo og Akershus, og selskapet kan nå skilte med flere avganger enn noensinne. I sin nye kampanje går de et skritt lenger for å få bilister til å velge kollektivt oftere. I løpet av fire kvelder i mars ble det testet om pizzabud kunne reise kollektivt og likevel levere innenfor den velkjente fristen på én time. Dokumentasjonen av stuntet er hovedelementet i kampanjen signert McCann Oslo, som vant Ruter etter en anbudskonkurranse i fjor høst.

– Vi jobber kontinuerlig for å forbedre kollektivtilbudet, og derfor er det ekstra gøy at denne uhøytidelige testen bekrefter innsatsen vi har gjort. Det er kjempespennende å gå nye veier kampanjemessig for å få flere til å reise med oss, men vi må nok innrømme at det kilte litt i magen dagene før eksperimentet, sier Vibeke Harlem i Ruter.

Teamet hos McCann Oslo roser Ruter for at de tør å sette produktet sitt på prøve.

– Det er sprekt å gå for en slik idè, spesielt når ingen av oss kunne si på forhånd hvor mange av bestillingene vi kom til å klare. Men her ligger også den nødvendige nerven i slike kampanjer: Man må gutse og stole på at produktet holder vann for å bevise noe. Heldigvis gikk det over all forventning og 79 prosent av bestillingene vi fikk ble levert kollektivt innen én time. 

Pravda er produksjonsselskap bak kampanjefilmen som kan sees i avspilleren øverst i saken.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.