Nettveteran med TV-debut

Arbeid av Anorak

Startsiden gikk mandag på luften med sin første TV-reklame noensinne, etter 16 år på internett.

Filmen tar tak i behovet for å sortere i en stadig striere strøm av innhold og informasjon på nettet. For å gi liv til idéen om Startsiden som effektiv nettkurator, hentet Anorak inn produksjonsressurser fra Stir. Animasjonsstudioet gav jobben et detaljrikt uttrykk med en mengde referanser, hold utkikk etter alt fra glemte gitarhelter til sommerens fristelser. 

– Med den store mengden nyheter, informasjon og tjenester som er mulig å hente ut fra nettet i dag, setter mange pris på hjelp til å trekke frem godbitene og sortere litt, sier rådgiver i Anorak, Nicklas Bohman

– Som med andre rutiner og gjøremål beveger man seg jo gjerne effektivt fra A til B også på nettet. Det Startsiden gjør for sine brukere, er å speile deres viktigste behov, hente ut essensen av hva som tilbys og presentere det i én pålitelig pakke, legger Bohman til. 

– Mange av våre ønskede brukere vet at vi finnes, men vi trenger å gi dem en vennlig påminnelse om at vi er her, samt en positiv og genuin følelse av at vi kan være til hjelp. Det synes jeg Anorak og Stir lykkes med å formidle, uttaler markedssjef i Startsiden, Jannicke Forsberg.

Startsiden.no har de siste 10 årene vært Norges ledende nettportal, i dag med 500.000 unike brukere daglig. ABC Startsiden består av tre merkevarer: Startsiden, nettavisen ABC Nyheter og TVGuiden.  

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.