Pupp og TOBB

Arbeid av Klipp og Lim Media

Med utgangspunkt i Maslows behovspyramide har Trondheimsbyrået Klipp og Lim laget en kampanje for TOBB, Trondheim og Omegn Boligbyggelag.

Melder du en baby inn i TOBB koster det 400 kroner, og dette sikrer barnet en plass langt fram i køen i boligmarkedet den dagen det blir aktuelt å skaffe seg en leilighet. Gjennom en musikkvideo med karakterene Pupp og Tobb og med en sang av dobbelt spellemannprisvinner Rasmus Rohde fortelles historien om alt det en baby ikke trenger: Du trenger bare Pupp og TOBB!

Kampanjen markedsføres på nett via flere verktøy fra Google og Facebook, blant annet Display, Engagement ads, YouTube-annonsering og Google AdWords (gjør et Google-søk på for eksempel «grønn avføring baby», «dåpstale» eller «guttenavn» (kun i Trondheim)). I tillegg promoteres kampanjen på kino, med egen barnebok og utover mot sommeren kan du møte Pupp og Tobb i full størrelse rundt omkring i Trondheim!


Kommentarer

Erik Heisholt

Executive Creative Director & Founder i HEISHOLT INC

3 år, 6 måneder siden

Dumb ways to copy

Stephan von Simson

Grafisk designer i State

3 år, 6 måneder siden

Jeg undrer også på hvor lurt det er å legge seg så nære en av de mest-elskede viralkampanjene noensinne. Blir spennende å se hva folk utenfor bransjen vår synes. To tomler opp for håndverket, though.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.