Ikke som andre utbyggere

Arbeid av Futatsu Industries

I sitt nyeste reklamekonsept tar OBOS farvel med sinte italienere og nedlatende amerikanere, og snakker om hvorfor de er en annerledes boligutbygger.

OBOS er landets største forvalter av boliger og en av landets største utbyggere. Siden 1929 har OBOS bygget attraktive og tilgjengelige boliger for vanlige folk, og har etter hvert blitt en nasjonal merkevare med prosjekter over hele Norge. De har de siste årene kjørt humoristiske kampanjer for å verve medlemmer, noe som har skapt til dels mye oppmerksomhet. Nå skifter OBOS fokus over på nye boliger og kvaliteten som ligger i disse.

Fra medlemsrekord til nye boliger

Markedssjef Kjetil Framstad sier at selv om kjennskapen til OBOS er høy, er kunnskapen litt varierende. Samtidig har mange mennesker assosiasjoner rundt OBOS som ikke stemmer med de prosjektene de faktisk bygger. Derfor er det foreløpig ut med italienere og amerikanere som de foregående årene har gitt OBOS kraftige løft i både omdømme og antall nye medlemskap, Italians against OBOS var bla en av de store vinnerne under årets Stella. 

– Vi ville snakke om våre verdier samtidig som vi fikk vist frem våre nye boliger. Mange har et litt gammeldags bilde på hva en OBOS bolig kan være, så dette er en litt ny strategisk retning, sier Framstad.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.