Lokket utenlandsstudenter hjem med mat

Arbeid av TRY og Apt

BI ønsket å få flere utenlandsstudenter til å vurdere en master hjemme i Norge, og lokket med norske spesialiteter.

Stadig flere nordmenn tar bacheloren sin i utlandet. BI ønsket å få flere av dem til å vurdere en master hjemme i Norge.

For å få dem til å vurdere dette må man snakke til hjertet. Og veien til hjertet går som kjent gjennom magen.

Resultatet ble Lokkemat. I samarbeid med Toro, Solo ogFinstad ga vi tradisjonsrike norske produkter en akademisk overhaling. Med emballasje full av nyttig informasjon om masterprogrammet på BI sendte vi Lokkemat til norske studenter over hele verden, gratis selvfølgelig.

Kampanjen fikk en fin mottagelse. I løpet av et par uker hadde BI kvittet seg med 2500 pakker med lokkemat, fått buzz i SoMe og litt ROI: søknadstallene til masterstudiene økte med 22 prosent.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.