«Don’t DO it» – et drittspill fra Aldente

Arbeid av Aldente reklamebyrå

For mye fett og fiber tetter avløpsrørene. Blir det skikkelig store forstoppelser, må anlegget repareres, noe som er dyrt og unødvendig. Løsning: Don’t DO it.

IVAR IKS har ansvaret for avløpene og kloakken til innbyggerne i flere norske kommuner. Dermed ender det som går i do, opp hos dem. For mye fett og fiber tetter avløpsrørene. Blir det skikkelig store forstoppelser, må anlegget repareres. Det er dyrt, og en unødvendig bruk av skattepenger. Løsning: Don’t DO it.

Vær kompromissløse! sa Aldente, da IVAR for første gang skulle gå bredt ut og fortelle hva som kan gå i do og hva som skal kastes i søppelet. Ikke si at litt saus kan gå, noen q-tips er ikke så farlig. Mobilspillet «Don’t DO it» (som selvsagt kan lastes ned gratis på både App Store og Google Play) ble en morsom måte å få inn budskapet på. Vil du lære mer om hva og hvorfor, klikker du deg inn på dontdoit.ivar.no

Spillet ble lansert med brask, bram og fis i Stavanger sentrum en lørdag i august, med turnering, t-skjorter i premie og skrapelodd til folk på lørdagshandel. På Facebook liker, deler og lærer folk hva som skal i do i tiden som kommer. Fyllannonsene i Stavanger Aftenblad sørger for å spre budskapet også til de som leser mer enn de spiller.

Kampanjen er tenkt å gå over flere år, så resultater i rørene ser vi nok ikke før om en stund. Men starten var det ingenting å si på, synes Aldente: 721 nedlastinger og 17 102 spilte omganger, mindre enn en måned etter lansering.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.