Da Simplify (tidligere X-partner, leverandør av 3D-løsninger, kopimaskiner, printere etc.) skulle bli en uavhengig bedrift ble vi spurt om å stå for bedriftens nye visuelle identitet. Bedriftens visjon er å skape en enklere arbeidshverdag for sine kunder ved levering av bekymringsfri løsninger/produkter. Med dette som utgangpunkt jobbet vi fram et merkeløfte som skulle kunne variere i tråd med de ulike løsninger og produkter Simplify leverer, der hovedløftet er «Simplify your workday.»
«Simplify» er synonymt med å forenkle, simplifisere og strippe ned. Dette ble førende for den nye logoen, og identiteten. Bare det enkleste er enkelt nok. De nedstrippede bokstavene danner enkle, tydelige og gjenkjennelige former. Dermed får logoen flere bruksmuligheter i form av mønster og illustrasjon.
Bruken av en piksel som symbol og tilleggselement er subtilt, relevant, og opprettholder renheten og enkelheten i profilen.
Fargene er valgt for å understreke det tekniske preget og for å skape en diskret framtreden. Noe som skiller seg ut i forhold til konkurrentene!
Involverte byråer
Melvær&Co