Lar folket bestemme

Arbeid av OMG as og Meat Digital

Når Coop skal lansere sitt nye sommergodteri lar de folket bestemme hva som skal være oppi posen.

– Kundene er veldig glad i vår storselger Coop Partymix, og til sommeren kommer vi med en ny pose. Vi synes det var en morsom å idé å la folket selv bestemme hva som skal være i posen Coop Sommermix. Vi forandrer ikke en bit på vinnerposen. Det er akkurat den mixen som blir produsert, sier sortimentssjef Irén Løvlund Håkonsen i Coop Norge.

Kampanjen går ut på at man digitalt plukker sine yndlingsbiter og legger dem i posen. I tillegg laster man opp navn og bilde av seg selv som skal pryde forsiden.  Posen med flest likes vinner og kommer for salg i Coops butikker over hele landet i juni 2015.

– Vi vil at flest mulig skal lage sin egen Coop Sommermix og dele det med sine venner. De med flest stemmer kommer til en finale der de får en siste sjanse til å bruke nettverket sitt for å sikre seieren, sier kommunikasjonsrådgiver Nina Farstad Engebretsen i Coop Norge.

Det er Meat Digital og OMG AS som står bak kampanjen, i samarbeid med Coop.

– Folk er glad i godis og vi liker å kose oss! Det er mange som har sterke meninger om godteri, og vi ønsker den gode godteridebatten velkommen. Alle vet jo at det ikke er mulig å dele en godtepose med kjæresten, for eksempel, man må ha hver sin, sier Sverre Knutsen, avdelingsleder for Sosiale Medier i OMG AS. 

Han har også tro på at engasjement og folkets stemme er med på å skape suksess.

– Vi har veldig tro på brukergenerert innhold, og tusenvis av godteposer rundt omkring på nettet følte vi var en riktig lansering for Coops Sommermix, sier Knutsen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.