Lerum tilbake hos MK Norway

Lerum AS og MK Norway jobbet sammen fra 1979 til 2007. Etter et syv års opphold skal selskapene samarbeide igjen.

51857 dd468 original

Saft, syltetøy og juice fra Lerum har lange tradisjoner som en naturlig del av det norske kostholdet, og Lerum anses for å være selve ikonet på saft. I over 100 år har familiebedriften fra Saftbygda levert ekte og naturlige smaksopplevelser til det norske folk. MK Norway og Lerum har også historie, gjennom et samarbeid som strakk seg over tre tiår. Nå har selskapene funnet tilbake til hverandre.

– Vi er både stolte og takknemlige for at Lerum har vist oss denne tilliten. Lerum leverer ekte norske ikonprodukter på linje med Kvikk Lunsj og Brunost, så her hviler et stort ansvar på våre skuldre. Samtidig er det fantastisk spennende å få jobbe med produkter så mange mennesker har et nært og kjært forhold til, sier Einar Rustad Nilssen, Account Director i MK Norway.

– Det er jo ekstra hyggelig når en kunde som Lerum «kommer hjem» slik som i dette tilfellet. Det at vi kjenner hverandre godt er utelukkende positivt, og vi gleder oss stort over å ha fått muligheten til å samarbeide igjen, legger han til.

Lerum har store planer i tiden fremover, i følge Markedssjef Cecilie Garfalk.

– Vi har ambisiøse målsetninger for Lerum, både på salg, innovasjon og for assosiasjonene til merket. Valget falt på MK Norway fordi de kan vise til svært sterke resultater innen dagligvare, og ikke minst fordi de som oss er opptatt av innsiktsdrevet kommunikasjonsarbeid på merkenivå, sier Garfalk.

Første oppdrag: Solbærsirup

MK Norway's første oppdrag er allerede levert, nemlig relanseringen av Lerum Solbærsirup. Produktet er i hyllene, og i slutten av September kommer ny reklamefilm samt print og utendørskampanje, understøttet av sosiale medier.

– Solbærsirup er på mange måter hjørnesteinsproduktet hos Lerum. Et av de produktene som ble lansert rett etter starten i 1907, var nettopp Lerum Solbærsirup, så det er klart at det var med en god dose ærbødighet vi tok fatt på denne oppgaven. Det er en utfordrende balansekunst å ivareta så mye historie og tradisjon samtidig som man moderniserer og revitaliserer et slikt merke. Men vi tror og håper vi har løst det på en fin måte, avslutter Rustad Nilssen.

Filmen er regissert av Iram Haq og produsert av Fredrik Fiction.