Nytt miljøarbeid fra Saatchi

Den nyeste kampanjen til Renovasjonsetaten er egentlig et svar på oslofolks ønske om å vite hvordan det går med kildesortering i Oslo.

53378 94c52 original
53381 507d4 original
53429 908d7 original
53489 da746 original

– Det er mye bra men fortsatt mye dårlig også. Vi vil med denne kampanjen være mer direkte med folk og fortelle dem at kildesortering ikke er et valg, men en plikt, sier kommunikasjonsdirektør i Renovasjonsetaten Kristin Bergersen.

Kreativ leder i Saatchi & Saatchi, Øyvind Waage mener at en status på kildesortering i Oslo fort kan bli å bombardere folk med tall det ikke er så lett å forholde seg til.

– Men at vi fortsatt kaster over to tredjedeler av matavfallet i restavfallsbøtta, og at det faktisk er å kaste bort miljøvennlig drivstoff nok til å fylle en tank på høyde med en barcode-bygning, tror vi de fleste både kan forstå og kanskje plages litt av.

Kampanjen vil gå tungt i Oslo i høst, både utendørs, på kino, i Aftenposten på alle flater, sosiale medier og DM hjem til alle byens hustander.