På vei mot 100.000

Arbeid av POL

En sjeldent konkret oppgave: Skaff 100.000 bøssebærere på 19 dager for TV aksjonen og Kirkens Nødhjelp. I dag har vi klart 83.000 og siste innspurt er i gang.

Heldigvis har man mange ulike medier og samarbeidspartnere som hjelper til. Kampanjen inneholder både nettløsninger, reklamefilmer, annonser, boards, sosiale medier, stunts, radio og PR, samt grafisk profil. 

Digital dugnad

I en tid hvor man hører at man har 5 sekunder på å fange målgruppens digitale oppmerksomhet, var vi litt spente da vi ba dem bruke 2,5 timer på noe. Vi filmet Agnes sin daglige tur etter vann, la den ut på nett og oppfordret folk til å være med på å gjøre den kortere. Hittil har 83.000 blitt med, og turen er nesten 2 timer kortere.  Se agnes.blimed.no.

Minutt for minutt på NRK

TV-aksjonen handler om vann, Agnes og én million mennesker. Hver eneste dag bruker kvinner og barn 200 millioner timer på vannbæring. Det er det samme som å bygge 28 Empire State-bygninger hver eneste dag. Den unike filmen som dokumenterer en av Agnes sine daglige turer etter vann, er også plukket opp av NRK og skal sendes i sin helhet. 

Folk donerer sko

I aksjonens dugnadsånd har en rekke kjente og ukjente personer donert sko som tilbys gratis mot at de som får dem, bruker de til å gå med bøsse. Alle sko ble lagt ut på gi bort torget på finn.no Skoene har flydd ut av finntorget, men det er fremdeles noen igjen, hvis du vil sikre deg et par splitter nye Swims eller noen pent brukte Adidas.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.