RiksTV er inspirert av hverdagen

Arbeid av SMFB

TV-distributøren RiksTV tar et solid grep i høstens kamp om kundene, med nye tjenester som skal gjøre TV-hverdagen enda enklere for oss.

Denne uken starter en omfattende lanseringskampanje signert SMFB.

– Vi er stolte over å kunne rulle ut en så omfattende kampanje sammen med SMFB for våre nye tjenester, med målrettede elementer til alle kanaler, blant annet filmer med tilpasset innhold til TV 2- og SBS-kanalene, sier markedsdirektør i RiksTV, Bernt A. Andersen.

De nye tjenestene gjør det enda enklere å se akkurat det du vil når det passer deg, og i sentrum står en nyttig app.

– Appen brukes for å finne innhold og kaste det over på den store TV-skjermen, fra strømmetjenestene våre, fra harddisken i SMART-boksen eller fra «live TV». I tillegg introduserer vi muligheten til å starte programmer forfra på TV-en, rett fra iPaden, fortsetter han.

Små, men frustrerende hverdagssituasjoner

På TV, som eksemplene viser, har SMFB valgt å dramatisere en dose nedtonet hverdagskomikk. Den nynamiske SMFB-trioen André Koot, Hans Magne Ekre og Hans Martin Rønneseth har sydd sammen konseptet.

– Filmene løfter fram den indre tragikomiske dramatikken vi alle opplever fra tid til annen. Å være fastlåst i en situasjon, ute av stand til å forlate den fordi det ikke ville passet seg. Disse hverdagslige knipene er som regel lite spektakulære men frustrerende, og i dette tilfellet ufrivillig morsomme sett fra utsiden, forklarer Koot.

TV-kampanjen er produsert av svenske Standart og regissert av dansken Peter Harton.

– Hver gang jeg skal til forældremøde har jeg en forestilling om hvor lang tid det kommer til at tage. Jeg tager som regel altid fejl. Fra tid til anden møder jeg et menneske som har utrolig meget på hjertet hvilket ikke altid er lige belejligt. Min mor har ofte vanskeligt ved at begrænse sin talestrøm når vi taler sammen. 

– Jeg har grundlæggende svært ved reklamefilm der er højtravende og tager sig selv for seriøst. Det gør disse ikke og så kommunikerer de budskabet vældig fint. Det er dejligt synes jeg, sier Harton.

RiksTVs kampanjer kommer til å gå med variabelt trykk i de forskjellige mediekanalene utover høsten.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.