Weekday pusher gummi

Arbeid av Weekday

I en kampanje der målet er å øke bevisstheten hos ungdommer rundt sikker sex, løser RFSU og kleskjeden Weekday mysteriet med den femte jeanslommen.

Weekday selger RFSU-kondomer i alle merkets butikker, og om du kjøper en jeansbukse der så er den lille femte lommen allerede fylt med et stk kondom.

For å ytterligere understreke viktigheten av å beskytte seg har Weekday i samarbeid med RFSU også laget en film sammen regissør Christian Larson, som blant annet er kjent for dokumentaren om Swedish House Mafia, «Leave The World Behind».

Kampanjen heter «Be carefree, not careless» og er utviklet av frilans-tekstforfatter Hanna Belander og regissør Larson. Musikken i filmen er låta «Don’t Wait»av svensk-amerikanske Mapei.

– Vi tenkte på Weekday som en selvsagt samarbeidspartner. Ikke bare fordi deres hverdagskonsept passer godt ihop med tidens ligge-mønster, der folk har seg på alle ukens dager. Men også fordi det er et selskap som tar stilling til små og store samfunnsspørsmål, sier Krister Nyman, som er innsamlingsansvarlig hos RFSU. 

20 prosent av inntektene fra produktene går til RFSUs arbeid med prevensjon. 


Kommentarer

Harald Grenne

Redaktør i Kreativt Forum

3 år siden

En klassiker, Vidar. Musikken fra Biosphere funker fremdeles glimrende.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.