100 prosent dekning på kontoret

Arbeid av Ernö

Network Norway har som eneste mobilaktør en liten signalbok som løser problemet med dårlig dekning på kontoret.

Tett bebyggelse, ny arkitektur, kraftig konstruksjon og økende mobilbruk gjør at mange opplever dårlig dekning på jobben. Network Norway har som eneste mobilaktør i Norge en løsning på problemet: en liten signalboks som forsterker mobilsignalene slik at du får 100 prosent dekning på kontoret.

– Vi stusset vi litt da vi ble fortalt at over 20 prosent av norske mobilbrukere sliter med dårlig dekning på jobben. Vi tenkte at det må føles rart å sitte i et moderne kontorbygg i 2014, og ikke kunne ringe hjem for å spørre om barna er i gang med leksene. Annonsene ble derfor en serie portretter av ansatte som gjør seg noen tanker rundt små mobilparadokser på egen arbeidsplass, forteller teamet fra Ernö.

Annonseteksten med liten skrift går slik: Som eneste mobiloperatør i Norge tilbyr vi Full Dekning, en liten signalboks som gir deg 100% dekning inne på kontoret. Bestill i dag på networknorway.no.


Kommentarer

Stephan von Simson

Grafisk designer i State

3 år siden

Kjære Ernö og Network Norway. Det er flere aktører som sier de har løsninger for dårlig dekning på kontoret. Jeg regner med at selve signalboksen til Network Norway løser problemet med dårlig dekning på sin patenterte og unike måte, men derfra er det fortsatt et stykke igjen til å kunne hevde å være eneste mobiloperatør som har en løsning for dårlig dekning på kontoret. For å få bukt med problemet med dårlig dekning på kontoret (f.eks. nede på lageret i kjellern) tilbyr flere mobilaktører "tale over internett"-løsninger på mobil – i mange tilfeller gir dette god innendørs dekning. Hva er det jeg overser her – kan dere forklare hvordan påstanden i ingressen er sann?

Ulrik Solum Waagsether

Tekstforfatter i Ernö

3 år siden

Kjære Stephan von Simson.

Her har du rett i flere ting.

Du har rett i at ingressen i denne saken lover mer enn den kan holde (her har Harald frijazzet litt med utgangspunkt i pressemeldingen, og vi skulle selvsagt sett dette) Heldigvis er det slik at potensielle kunder blir utsatt for annonsene, som har sitt på det tørre, da de sier at «Som eneste mobiloperatør i Norge tilbyr vi Full Dekning, en liten signalboks som gir deg 100% dekning inne på kontoret. Bestill i dag på networknorway.no.»

Du har også rett i at det er flere aktører enn Network Norway som tilbyr «Tale over internett»-løsninger på mobilen. For spesielt interesserte kan jeg videreformidle følgende tekniske forklaringer: Disse er ikke basert på 2G/3G, men SIP/VoIP, som er en egen teknologi. Dette krever da lokal tilgang til internett (Wiret LAN eller WiFi) hvor brukeren kan benytte sin Mobil IP softklient til samtalehåndtering ifm sitt eget mobilnummer. Forskjellen på Full Dekning og andre løsninger er for ordens skyld at du med Full Dekning vil kunne benytte den generiske ringeklienten i mobilen på ditt eget 3G-nett, som er samme teknologi som benyttes for utendørsdekning. Brukeren trenger da ikke tenke på at hun/han må ha en egen softklient installert, logge seg på denne, osv, for videre samtalehåndtering i sin «hjemmesone».

Stephan von Simson

Grafisk designer i State

3 år siden

Hei Ulrik, takk for oppklaringen. Jeg liker headingene og bildene, jeg synes de er morsomme og treffer små bedrifter godt. Men selve annonseteksten synes jeg har sklidd hårfint over ærlighetsgrensen, for å være helt dønn ærlig. Det er et nesten umerkbart skille midt i setningen som gjør at førstedelen er unik for Network Norway, og får den ikke-unike slutten til å virke unik. Jaja, jeg er sikker på at dette er godt innafor reklametekst-virkemidlene, og jeg er ikke ute etter å henge ut noen.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.