Bekjemper vold mot kvinner

«16 Dager» er en del av den årlige, internasjonale «16 Days of Activism»-kampanjen for å bekjempe vold mot kvinner.

54611 ed2ad original

Hjelpeorganisasjonen CARE og Schjærven står sammen om den norske kampanjen som starter 25. november. Kampanjen avsluttes på Den internasjonale menneskerettighetsdagen den 10. desember.

– Kampanjen har i år fått en fantastisk start. Antall mediepartnere har aldri vært i nærheten av det vi ser nå og vi er veldig spent på mottagelsen, sier Jon Ragne Bolstad, markeds- og kommunikasjonssjef i CARE Norge.

– Vi har, med god hjelp fra Re:Media, henvendt oss til flere mediehus for å forhøre oss om de ønsket å bidra med å profilere denne kampanjen, og responsen har vært formidabel! Mange har blitt med på å spre kampanjen internt og gjennom sosiale medier, mens andre har tråkket til enda mer og gitt oss reklameplass og høy synlighet, sier konsulent i Schjærven Reklamebyrå, Knut Røse.

Røse ønsker spesielt å trekke frem fire samarbeidspartnere for sine viktige bidrag: SBS Discovery, som sender filmen på tvers av alle sine TV-kanaler, CAPA og MDN som gir filmen tid på kinoer i hele landet, og JCDecaux som bidrar med profilering utendørs

Angår oss alle

Store deler av Schjærven-konsernet har bidratt og forteller om et enormt engasjement internt. Schjærven Film har produsert filmen sammen med produksjonsselskapet Bacon, Schjærven Reklamebyrå har utviklet nettløsningen og Re:Media har formidlet viktig kontakt for å få spredd dette viktige budskapet.

– Det har sjeldent vært enklere å få noen til å stille opp! Dette er et tema som dessverre angår oss alle, sier Gard Andreassen i Schjærven Film.

– Dette er den viktigste filmen jeg har laget i 2014! Kombinasjonen av et så viktig budskap og en god idé gjør at dette har vært et fantastisk prosjekt å være med på. At kvinner opplever vold i hjemmet er helt uakseptabelt. Jeg håper denne filmen kan være med på å rette søkelyset mot dette, sier regissør Christian Holm-Glad i Bacon.

– Vi er svært glade for at Schjærven ville jobbe med oss og for de gode løsningene de har kommet med. Vi har aldri vært til stede på så mange plattformer tidligere. Vi har allerede fått meget gode tilbakemeldinger på filmen og håper at vi får satt fokus på et stort globalt problem, avslutter Bolstad.