Færder Mikrobryggeri - profil, web og pakningsdesign

Arbeid av Panorama Design

Færder Mikrobrygger ble startet opp som et hobbyprosjekt i kjelleren hos familien Krüger i Tønsberg. Herfra var målet å nå ut bredt.

Færder Mikrobryggeri ønsker å tilby øl med særpreg og bred appell. For designprosessen var det derfor viktig å nå ut til en bred aldersgruppe, opptre kjønnsnøytralt, unngå for sterk relasjon til sommerhalvåret og planlegge for produktutvidelser. 

Færder Mikrobryggeri har beskrevet sine verdier som; nysgjerrig, utfordrende og kunnskapsrik. Færder Mikrobryggeri skal treffe det brede lag av ølentusiaster, kvinner og menn, unge og voksne. Færder Mikrobryggeri ønsker å balansere særpreg og appell, samtidig som de er bevist effekten av lokalpatriotisme. Således er navnvalget Færder Mirkobryggeri en viktig ressurs og inspirasjonskilde.Færder Fyr som er lokalisert ytterst i Oslofjorden omringet av ett stort befolkningsgrunnlag har stor egenkjennskap. Færder Fyr henspeiler tankene til skipsfart, seiling, båtliv og kystkultur. Dette har vi valgt å forsterke med bruk av sterke grafiske former som gir klare silhuetter og sterke kontraster.

Logo er øverst i hierarkiet. Dette er valgt for å bygge merkekjennskap først til produsent og deretter produktene. For å navigere mellom smaker har vi benyttet int. maritimt flaggsystem. Flaggene er sterke symboler og bidrar til visuelt særpreg pr smak og liten konflikt med logo. Flaggene bidrar til å skape tydelig seriepreg. At flaggbetydning i denne konteksten kan oppfattes som humoristisk er en bonus. Samlet har vi søkt en løsning som er alders- og kjønnsnøytral, med bred appell lokalt, regionalt og nasjonalt.

Kommentarer

Christoffer Lorang Dahl

Digital Director i SMFB

1 år, 10 måneder siden

Duggfriskt!

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.