Money talks

Arbeid av Kitchen Reklamebyrå

Hvis penger kunne snakke, hva hadde de sagt om Finansforbundets medlemsfordeler?

Selv en rutinert pengeseddel kan trenge et forbund i ryggen når det svinger i markedet. I et animert papirunivers byr seddelen på erfaringer fra finanslivet og medlemskapet i Finansforbundet, med god hjelp fra gadgets på kontorpulten. 

– Vi hadde lyst til å fortelle om fordelene ved å være medlem i finansforbundet med litt glimt i øyet, i forhold til en bransje som oppfattes som veldig seriøs og dresskledd, sier markedsansvarlig Annette Etholm

– Det er viktig å snakke med en annen stemme enn forventet, fanger det ikke oppmerksomhet, når vi jo ikke ut til målgruppen uansett! 

– Vi skal rekruttere medlemmer gjennom interesse for medlemsfordelene, sier kreativt ansvarlig i Kitchen, Carina Laurhammer Lindberg

– Fordelsprat-filmene skal utelukkende spres over nett, og må by på noe folk vil ønske å bruke tid på. Et animert univers gir Finansforbundet et spennende og relevant uttrykk vi håper mange vil oppleve mer av. 

Enkelt, tydelig, og annerledes

Finansforbundets papirverden er klippet, brettet og animert av Londonbaserte Tundra, som også har stått for kampanjesiden. 

– Da briefen kom fra Kitchen ville vi gjøre noe enkelt, tydelig, og annerledes. Vi valgte derfor å lage hele kontorsettingen på film og web med papirmodeller, forteller produsent og regissør Espen Haslene

– Det gikk med et uvisst antall wires, tape, stativer og masse tålmodighet, og vi er veldig fornøyde. Med stop-motion animasjonsteknikker ispedd litt digitalt, er det en jobb hvor tradisjonelt håndverk er i sentrum.

Derfor kunne man heller ikke være dårligere på lydsiden, der alt fra bølge- til hjertelyder også har blitt skapt av papir. Kampanjeside og samtlige filmer kan oppleves på finansforbundet.no/vervekontoret.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.