Gigantselskap går til sløyden

Arbeid av Aldente reklamebyrå

Aldente har utviklet det visuelle konseptet rundt Baker Hughes Techno, den årlige fagdagen Baker Hughres Norge arrangerer for kunder og samarbeidspartnere.

Baker Hughes er ett av verdens største oljeserviceselskap. Aldente har i flere år utviklet det visuelle konseptet rundt Baker Hughes Techno, den årlige fagdagen Baker Hughres Norge arrangerer for kunder og samarbeidspartnere. Tema for dagen skifter, i takt med alt annet, og i år var tema Collaboration. Selskapet ønsket å imøtekomme bransjens krav til effektivisering og kostnadsfokus ved å by på tettere samarbeid med kunden og samarbeidspartnerne i arbeidsprosessene. Ved tett samarbeid kan løsninger utvikles raskere uten at det går ut over kvaliteten. Det var også et ønske om at arrangementet skulle signalisere nøkternhet, ikke luksus og overdrevent pengebruk.

Svaret ble å gå helt back to basic: Preg i tre med svijern sier tydelig industri og arbeid. Elementene jord, luft, ild og vann, som ligger til grunn for hele industrien, ble forenklet ned til fire figurer som blant annet ble animert for å dramatisere begrepet collaboration: Hvordan vi kobler oss sammen, skaper nye konstellasjoner, utvider grupper, skifter fokus, treffer nye mennesker og tanker og løser nye oppgaver. Skriftlig info ble trykket på enkle hvite lapper limt rett på treet. På dm-en som gikk ut i forkant, blant annet. Takk til Posten som tok så vel i mot 2000 svidde frankeringsbevis. Og takk, Sterk Reklame-jury, for diplom i Grafisk design, Identitetsdesign!

Se bakomfilmen under:   

Reddende engler ved brenning av design i treplatene (ekstern hjelp): Hannah Henrichsen, Tiril Presholm, Katrine Bergsaker, Fie Filippa Koll Svensen, Karen Sædberg og Linn Andreasen.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.