Rebranding av Gullbranson

Arbeid av Gimpville

Gimpville står bak design og produksjon av den visuelle identiten for Gullbranson 2014.

Staffettpinnen for utforming av den visuelle identen til årets gullbranson gikk til de kreative sjelene hos Gimpville, som valgte å ta utfordringen et par steg videre og rebrande hele identiten til årets show. Designpakken inkluderte et dusin tittel vignetter, en primærvignett, diverse kategori-grafikk og mindre designelementer.

– Da prosjektleder Morten Bugge og Gullbranson kom til oss og lurte på om vi ville gjøres årets visuelle identitet med et carte blanche i margen, satt vi umiddelbart på kroken. Det er ikke ofte vi får spilt et slikt kort om å gjøre hva vi vil … uten konsekvenser, forteller creative director Torgeir Sanders

– Vi viste umiddelbart at vi ønsket å videreføre gullaspektet i dette, men ta det videre og designe vignetter med litt humor og ett nytt visuelt uttrykk.

– Basert på egne erfaringer fra showet visste vi at det ikke er et alt for stivt arrangement, så vi ønsket at vignettene reflekterte innholdet i hver kategori, men med en litt «skeiv» tilnærming.

Se et utvalg av kategorifilmene her:

Gullbranson 2014 Opening ident 

Gullbranson 2014 Best promo 

Gullbranson 2014 Best VFX 

Gullbranson 2014 Best interactive production 

Gullbranson 2014 Best director 

Gullbranson 2014 Best commercial 

Gullbranson 2014 excelence in profession award

Gullbranson 2014 Daredevil award

Kommentarer

Stephan von Simson

Grafisk designer i State

3 år siden

Fyttikatta, så fine skulpturer, morsomme idéer og overraskende historiefortelling gjennom kameraføringen. Nydelig!

Thorbjørn Ruud

Art Director/Partner i POL

3 år siden

Helt sinnsykt strøkent!

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.