Scandic Lerkendal

Arbeid av JCP Ignite

Reklamebyrået JCP Ignite står bak kommunikasjonskonseptet for hotellet, kalt «Bygd for ideer».

I august åpnet Scandic Lerkendal, Trondheims største kurs- og konferansehotell, med over 400 rom og 50 møterom. Reklamebyrået JCP Ignite står bak kommunikasjonskonseptet for hotellet, kalt «Bygd for ideer».

– Det nye hotellet ligger i Norges fremste kunnskapsby, og hva er da mer naturlig enn at det skal bli en arena for idèutvikling, tenkning og samarbeid. Scandic Lerkendal er et av verdens mest energieffektive hoteller, og kreativitet har preget både tekniske løsninger og fysisk utforming, sier Paul Little, kreativ leder i JCP Ignite.

Å rømme fra rommet

I forbindelse med åpningen av hotellet ble det gjennomført en større kampanje rettet mot Trondheims innbyggere og studentmiljøet spesielt. Ett av uttakene foregikk under studentenes innrykksdager; et marketingstunt kalt «Escape The Room». Stuntet bestod i et pop-up-hotellrom man skulle rømme fra ved å bruke sin kløkt til å løse et sett med ledetråder på kortest mulig tid. Eventet ble gjennomført på NTNU og i Trondheim sentrum. Begge stedene tiltrakk seg lange køer gjennom hele dagen, og var med på å underbygge konseptet «Bygd for idéer».

– Det var kjempegøy å se så mange delta i konkurransen. Vi fikk spredd budskapet om det nye hotellet og iscenesatt kommunikasjonskonseptet på en morsom og engasjerende måte, sier Morten Hammer, ansvarlig for nyåpninger i Scandic Hotels Norge.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.