Tar et oppgjør med sakte film

Arbeid av MK Norway

Møllerens og MK Norway Reklamebyrå går i disse dager ut mot filmbransjens bruk av slow motion i sin nye reklamefilm for sin nyhet mel i boks.

Møllerens valgte tidligere i år MK Norway som sitt nye reklamebyrå. Nå kommer det første resultatet av det nye samarbeidet. Den første kampanjen handler om mel. Melboksen er en forbrukerdrevet innovasjon som løser problemet med melsøl i skuffer og skap grunnet poser som kan revne og lekke. Dette var utgangspunktet for briefen til reklamekampanjen MK Norway ble bedt om å lage. 

Lei tradisjonelle kjøkkenscener og billige poenger

– Det mest åpenbare hadde vært og vist tradisjonelle settinger med barn og foreldre som baker sammen på kjøkkenet, eller billige poenger om at nå er alt i boks. Vi har forsøkt å lage noe helt annerledes, og bryte med de tradisjonelle matorgiene men fokusere utelukkende på mel i boks, sier det kreative teamet i MK Norway. 

– Folk er lei søl. Mel i kriker og kroker. Selv om det blir filmet i sakte film blir det ikke bedre, forsetter de.

– Vi er veldig stolte over kampanjen som MK Norway har laget. Mel i boks er en stor revolusjon i kategorien og illustrerer hvordan vi har innovasjon i kjernen hos Møllerens. Vi tilbyr nå en unik, relevant og ønsket forskjell for forbruker som har etterlyst bedre emballasje. Denne filmen gjør mel fantastisk vakkert, når det er i boks, sier Sofie Blich, industridesigner i Møllerens.

For å få til scenene i filmen er det brukt eksplosiver, bygget spesiallagede bokser med tykkforing for å tåle trykket fra eksplosjonene, konstruert spesielle melutskytnings-installasjoner og man har brukt avanserte robotarmer for å kunne fange melets bevegelser. 

Kampanjen for mel i boks blir å finne på nasjonale TV-kanaler, digitale medier og print.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.