Luftambulansen bryter inn Canal Digital-reklame

Arbeid av TRY og Apt

Norsk Luftambulanse lander i Canal Digital-reklamefilmen «Silver Hand» for å fortelle om hjemeslag.

– Både vi og Stiftelsen Norsk Luftambulanse bruker TryApt som reklamebyrå, så da byrået spurte om vi kunne tenke oss å støtte en god sak på en annereldes måte var vi selvsagt spente på hvordan, sier markedsdirektør Bjørn-Inge Haugan i Canal Digital Parabol. 

I sin prisbelønnede reklamefilm «Silver Hand» blir vi vitne til noe som hver dag rammer  40 mennesker her landet, nemlig slag. Foruten å la Norsk Luftambulanse slippe til i filmen gjorde Canal Digital Parabol julegaven ekstra stor ved at de kjørte filmen på SBS-kanalene i hele romjula, til en bruttoverdi av bortimot 2 millioner kroner. 

– Vi jobber kontinuerlig og målbevisst med å flytte hjerneslagbehandlingen ut til pasientene, og dette vil hjelpe oss med å få budskapet vårt ut til enda flere. Et hjerneslag kan ramme når som helst, og jo fortere den som er rammet får hjelp, jo større er sjansen for å overleve og unngå varige skader. Medlemmene er grunnfjellet i Stiftelsen Norsk Luftambulanse, og vi er avhengige av å verve mange flere hvert år. Vi har alltid vært opptatt av at medlemspengene går mest mulig til videreutvikling av luftambulansetjenesten, og har derfor begrensede midler til markedsføring. Vi bruker blant annet ikke medlemspenger på TV-reklame, og setter derfor stor pris på at noen spanderer disse dyre minuttene på oss for en viktig sak, sier Erik Kreyberg Normann, generalsekretær i Stiftelsen Norsk Luftambulanse.

– Vi ser ikke bort fra at plutselige hjerneslag kan dukke opp i flere reklamer for oppdragsgivere i TryApt, sier Kjetil Try, som forteller at det er svært mange som må være involvert og gi grønt lys for at et slikt prosjekt skal kunne realiseres.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.