Norges fineste vintereventyr

Arbeid av SMFB

Etter vellykket høstkampanje fortsetter Kvikk Lunsj å ta nordmenn på fantastiske turer. Økt satsning på innhold er helt sentralt i den nye, digitale kampanjen.

Kvikk Lunsj har siden 1937 vært en trofast følgesvenn på mang en skitur. Freias salgsstatistikk viser at omtrent 75 prosent av sjokoladens totale salgsvolum er konsentrert til perioden februar-påske. 
Freia ønsket å starte vinteren litt tidligere i år. Og i begynnelsen av januar lanserte de den salgsdrivende kampanje «Vinn Norges fineste vintereventyr». 

En kampanje med digitalt hjerte

Etter den vellykkede høstkampanjen, som engasjerte svært mange i sosiale medier, ble det gjort erfaringer som er tatt tilbake til det kreative arbeidet.

– I høst så vi at digitale medier er helt sentralt for å nå frem til turglade nordmenn. De erfaringer som SMFB Engine har gjort på sosiale medier, gjennom hele 2014, gjør at vi har kunnet løfte innhold til egne og fortjente kanaler til et helt nytt nivå i denne kampanjen, sier Beathe Stangeland Eide, Account Manager i SMFB.

For nettopp innhold har blitt den store satsningen i denne kampanjen. Hele 16 filmsnutter med turtips og fire dokumentarfilmer er laget til Youtube og facebook. 

Lar turene stå i fokus

Kampanjen er et samarbeid med Hvitserk, som er Norges største arrangør av ekspedisjoner og eventyrreiser. Turene man kan vinne under kampanjen går til eventyrlige steder i vårt vakre land, som Svalbard og Jostedalsbreen. 

– Vi tenkte at det som best kan få folk til å delta i «Vinn Norges fineste vintereventyr» er nettopp vintereventyrene. Derfor valgte vi å la Hvitserks guider fortelle om turene, akkompagnert av bilder og filmklipp, for å vise hva vinnerne kan vente seg av fantastiske opplevelser. Alle andre medieflater og materiell leder fram til disse forguidede turene, sier Carl-Erik Conforto, kreatør i SMFB.

Gjentar suksessen

Markedssjef i Mondelez, Fredrik Gjersøe, gleder seg til å få med nordmenn på vintereventyr.

– Høstens kampanje «Vinn verdens fineste fotturer» ga en salgsvekst på over 50 prosent, samt solid oppmerksomhet og masse aktivitet i sosiale medier. Nå gjentar vi suksessen, vi har bare gjort det enda større! Denne gangen inkluderer vi Kvikk Lunsj 2-pk og 6-pk i kampanjen, slik at det totale inntrykket, spesielt i butikk, blir mye større. Også har vi sørget for enda mer innhold til egne og fortjente kanaler. Nå gleder vi oss til å se resultatene! Takk til SMFB, Babusjka, Vizeum og Hvitserk for fantastisk samarbeid og engasjement, avslutter Gjersøe. 

Her ser du dokumentarfilmene om destinasjonene en kan være med å vinne:

Topptur med Hurtigruten


På ski over Jostedalsbreen


Hundekjøring på Svalbard 


På ski over Finnmarksvidda 


For mer informasjon om kampanjen se www.kvikklunsj.no.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.