Soft synger seg opp

Arbeid av Futatsu Industries

Soft Flora er mer underholdende og smøremyk enn noensinne i ny kampanje.

En Melodi Grand prix-vinner fra 1981. En familie som synger acapella. En morgenstemning som går litt i knas, samt en norsk Hollywood regissør bak kamera. Soft Flora og Mills er på offensiven. Konseptet «Smøremyk rett fra kjøleskapet» fortsetter, men nå med en syngende betraktning rundt hvordan den perfekte morgenen ikke alltid blir som man håper.

Strategisk direktør i Futatsu Industries Hågen Pettersen sier den forrige kampanjen, der forskjellige harde typer kom ut av kjøleskapet og ødela brødskivene til en skrekkslagen familie, fungerte veldig bra.

– Nordmenn kjente seg igjen, så hvorfor ikke vise dette på en enda mer underholdende og humoristisk måte? Morgenstund har kanskje ikke gull i munn, men hva med en engelsk grand prix-slager, sier han.

Soft Flora har tatt frem den gamle Melodi Grand prix-vinneren «Making your mind up» fra 1981 med engelske Bucks Fizz. Mills og Futatsu Industries har et lite veddemål gående om strømmetjenestene som Spotify og Wimp vil merke økt etterspørsel etter denne sangen utover vinteren.

Det er Los Angeles-baserte Harald Zwart som har fått en norsk familie til å synge og danse til denne låten, mens de samtidig gjør seg klare til frokost.

– Vanligvis er jo folk som synger på film dubbet, men her var regissør og vi enige om at de faktisk måtte kunne synge på ordentlig, og det gjør de til gangs! Det er langt vanskeligere enn man tror, særlig når du skal ta dansetrinn og kaste bestikk, kopper og tallerkener samtidig, bare prøv selv, sier art director Pål Roska.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.