Freia Melkesjokolade samler #detnære øyeblikk

Arbeid av SMFB

Freia Melkesjokolade følger opp høstkampanjen «Finn gleden i det nære» med #detnære – en digital kampanje hvor folk kan dele sine nære øyeblikk.

freiamelkesjokolade.no kan hele Norge dele sitt nære øyeblikk og spre videre i ulike sosiale medier. Alle de innsendte bidragene kan sees både i galleriet på nettsiden og på Facebook. Et utvalg av øyeblikkene vil bli delt med hele Norge utover kampanjeperioden. 

– Det kommer hele tiden nye og spennende sjokoladeprodukter, med nye smaker, former og fyll. Og det er lett å la seg begeistre, slik er det jo her i livet. Men vi vet også at folk liker trygghet, minner og at vi liker å gjøre om igjen ting vi likte før. Vi tenkte derfor å gi folk en liten påminnelse om at det også kan være mye glede å finne i det som alltid har vært der, det kjente og kjære som er deg nært. Freia Melkesjokolade er slik for mange. Den er lik hver gang, har vært der hele livet og gir gode minner, sier Carl-Erik Conforto, kreativ i SMFB.

Et nært lite stykke Norge

– Hver dag har sine vakre og enkle gleder som ofte blir oversett. Disse øyeblikkene er også et lite stykke Norge. Med denne kampanjen gir vi hele Norge muligheten til å dele det som er nært for dem med familie og venner, samtidig som de bidrar til å samle hele Norges nære øyeblikk. Freia samler disse øyeblikkene, og vil underveis i kampanjeperioden dele et utvalg av de beste med hele Norge, sier Lauriane Dutruel, Brand Manager i Mondelez.

– Et nært øyeblikk har kraften til å få frem gode minner hos venner, familie og andre mennesker. At et bilde sier mer enn tusen ord er et velkjent uttrykk, men vi tror på at ord kan si mer enn tusen bilder. Å lese mange av bidragene som allerede har kommet inn gjør noe med deg, sier Beathe Stangeland Eide, konsulent i SMFB.

Brukerstyrt kampanje

Kampanjen går på sosiale medier og freiamelkesjokolade.no, og SMFB Engine håndterer sosiale medier-biten av kampanjen.

– I #detnære-kampanjen til Freia Melkesjokolade kommer vi tett innpå følgerne våre når de deler nære og kjære anekdoter, bilder og ord med oss. Dette er en kampanje som genererer mye godt brukerstyrt innhold fra kampanjesiden til Facebook, noe som gjør kampanjen både sosial og dynamisk. Det er følgerne våre som setter tonen for hva slags poster vi lager og tekster vi deler videre, og slik kan vi utnytte mulighetene for å skape dialog på flere plan, sier Anni Solberg, Community Manager i SMFB Engine.

Del det som er nært for deg her: www.freiamelkesjokolade.no

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.